Wystartowała kolejna edycja Budżetu Obywatelskiego Mazowsza.
BOM daje możliwość zgłaszania i promowania własnych ciekawych pomysłów na nowe inicjatywy czy inwestycje na rzecz mieszkańców, przyczyniających się do poprawienia funkcjonowania nie tylko gminy ale i całego regionu. To wyjątkowa okazja do rzeczywistego i bezpośredniego współdecydowania o tym, na co zostanie wydana część budżetu województwa.
W Budżecie Obywatelskim Mazowsza projekty mogą zgłaszać wszyscy mieszkańcy województwa.
Nabór zaczął się 31 stycznia i potrwa do 2 marca 2025 r.

Jak zgłosić swój projekt?
Proces zgłaszania projektów jest prosty i dostępny w dwóch wariantach:
- przez Internet - za pomocą formularza na stronie bom.mazovia.pl,
- wwersji papierowej - formularze należy przesłać pocztą lub złożyć osobiście w jednej z siedzib urzędu marszałkowskiego w Warszawie albo w delegaturach (Ciechanów, Ostrołęka, Piaseczno, Płock, Radom, Siedlce, Wołomin Żyrardów).
Każdy projekt zgłoszony w ramach BOM-u musi spełniać kilka kluczowych wymogów:
- być ogólnodostępny dla wszystkich mieszkańców Mazowsza,
- być możliwy do realizacji w ciągu jednego roku budżetowego,
- zostać zrealizowany na nieruchomości, do której województwo ma tytuł prawny (w przypadku projektów inwestycyjnych),
- zyskać poparcie co najmniej 50 mieszkańców Mazowsza.
Niezbędne informacje dotyczące składania projektów można znaleźć na stronie bom.mazovia.pl.
Ulotka630.84 KB