Aktualności
Usuwanie azbestu
- 30/09/2024
- Grzegorz Szkopek
Gmina Stara Biała realizowała projekt w zakresie usuwania azbestu z terenu gminy, na który w bieżącym roku pozyskała dotację w kwocie 26 145 zł z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
Celem ogólnopolskiego programu jest wyeliminowanie z terenu województwa mazowieckiego wyrobów zawierających azbest zgodnie z gminnym programem „Usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Stara Biała na lata 2019 – 2032” oraz wyeliminowanie negatywnych skutków zdrowotnych oddziaływania azbestu na mieszkańców.
Termin realizacji zadania do 20.09.2024 r.
Zakres czynności obejmuje: odbiór, załadunek, transport, unieszkodliwienie pokryć dachowych azbestowo - cementowych z wskazanych przez zamawiającego lokalizacji na terenie Gminy Stara Biała.
Efekt ekologiczny, to: ilość odpadów azbestowych przeznaczonych do odbioru i unieszkodliwienia, planowana – 65 Mg.
Koszt całkowity zadania wynosi: 27 420,00 zł.
Wykonawcą zadania jest firma PRO-EKO SERWIS Sp. z o.o., Bierzewice 62, 09-500 Gostynin.
„Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Stara Biała” dofinansowano przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, w formie dotacji przekazania środków, w kwocie 26 145,00 zł”.
Zdjęcie ze zbiorów Tygodnika Płockiego: Podpisanie umowy na dofinansowanie